Antigoné
Sebestyén Bálint koreográfiája
A koreográfusi elgondolás szerint a mű, Szophoklész: Antigoné című drámáján alapul. A történet a testvéri kötelékek bemutatásáról szól, amely szeretetben a halálig kísér, vagy az egymást ért ellentétek miatt a halálba taszít. Mi írhatja felül a két fivér közötti, illetve ember és ember közötti igazságosságot? Mi az igazság? Kinek lehet igaza? Kinek lehet nagyobb az igazsága? Aki az ösztön szerint vagy aki az elvek szerint cselekszik? Egyenlő arányú-e a jog illetve az erkölcs gyakorlata? Ha nem, akkor melyik irányba és miért hajlik el a mérleg nyelve? S milyen következményekkel bír az igazság gyakorlása? A következmények valós arányban vannak e, az elhajlás mértékével? Ki az, aki eldönti, hogy kinek van igaza? Isten vagy ember? Szív vagy ész? Ha megadatott számunkra a teremtés, létrehozás, alkotás hatalma, az valóban isteni sorba emelhet e bennünket vagy sem? Az emberi természet közti különbségek is adódhatnak abból, hogy sokan úgy gondolják magukról, hogy istenek, azonban a valóságban nem azok. Ítélhetnek, ellenben ítéltetettek. Mikor jön el az a pont, amikor ennek tudatára ébredünk? És miért csak akkor? Mindezek tükrében a megálmodott táncdráma a mai korban, egy olyan hataloméhes diktatúrában játszódik, ahol mit sem ér a testvéri kötelék egy elvakult ideológiával szemben.
Szereplők:
A Győri Balett táncművészei
Antigoné - Tatiana Shipilova
Kreón (Théba királya) - Luigi Iannone
Iszméné (Antigoné húga) - Herkovics Eszter Adria
Polüneikész (halott fivér) - Thales Henrique
Haimón (király fia) - Daichi Uematsu
Eurüdiké (a király felesége) - Matuza Adrienn
Őr / Teiresziász (vak jós) - Horváth Kada
Őr - Thierry Jaquemet
Asszisztens: Artem Pozdeev
Zeneszerző: Sebestyén Bálint, Stummer Márton
Díszlet, jelmez: Sebestyén Ákos
Fény: Hécz Péter
Videó: Jekli Zoltán
Szakértő (mentor): Velekei László Harangozó-díjas, a Győri Balett művészeti vezetője
Koreográfus: Sebestyén Bálint Harangozó-díjas
A Nemzeti Kulturális Alap támogatásával,
Imre Zoltán Program keretein belül megvalósulandó táncprodukció
C.iC
Fekete kutya
Gulyás Anna koreográfiája
Ítélethirdetés nélküli gondolkodás a mindenkiben megbúvó pusztító agresszió minőségeiről és működéséről, melyben a központ, a bárhol felbukkanó ómen: a „Fekete kutya”, mely a legeltérőbb minőségekben hirdeti jelenlétével azt, amit nevezhetünk sorsnak, végzetnek, vagy az emberi élet döntéseinek összesített eredményének.
Fekete kutya
„"Die Toten Reiten Schnell" "(...)
a halottakat nem fogja vissza semmi, mert a legrosszabb már megtörtént velük: elvesztették az életüket.’’
"Azt gondolod, hogy halott vagy?’’
"Egyszerűen nem éltem túl, ami velem történt. Nincs életem a munkán kívül, se célom, se vágyam. Olyan vagyok, mint a halottak. Csak az emléke él annak az embernek, aki voltam."”
Ítélethirdetés nélküli gondolkodás az ember döntéseinek jogosságáról, a gyermektől a gyilkosig mindenkiben megbúvó pusztítóerőről, agresszióról, erőszakról.
Melyben a központ, az ómen: a bárhol felbukkanó „Fekete kutya”, mely a legeltérőbb minőségekben hirdeti jelenlétével azt, amit nevezhetünk sorsnak, végzetnek, vagy –és mindezeket egyesítve – az emberi döntések eredményének.
Jászberényi Sándor Az ördög egy fekete kutya c. novelláskötete által ihletett táncszínházi előadás a végletekig feszített stresszt, mint mindent kikristályosító közeget használja, s azon belül keresi a normák jelenlétét, illetve az emberi önzés értelmét, annak néha illuzórikusnak tűnő valóságát.
A szereplők által megélt masszív fizikalitás a párhuzamos jelenlévő színpadi történésekkel a megfigyelőben egy harmadik valóságot hoznak létre. Így talán egy elrettentő szemponton keresztül, de próbát tehetünk megbolydult világunk értelmezésére, mely mindennapjaink mögött kísér mindannyiunkat.
Gulyás Anna koreográfus 2017-ben indította el Compagnie interContemporain ( C.iC ) néven projekt-társulatát.
A már korábban is sikeresen közreműködő művészekkel, valamint a közös gondolkodásban partner újabb tagokkal, a társművészetek és a tudomány iránti nyitottsággal keresi az utat a klasszikus színházi előadásoktól a kísérleti műfajig, az önálló hang megtalálásán át a szélesebb közönség eléréséig.
Az együttes előadásait a magas szintű technikai igényesség, ugyanakkor a markáns fizikalitás, az érzékenység, de a karakánság is jellemzi.
Előadók:
Fehér Laura
Asztalos Dóra
Hortobágyi Brigitta
Stohl Luca
Darabont Áron
Eller Gusztáv
Krizsán Dániel
Zeneszerző: Bolcsó Bálint
Fény: Kovács Áron
Látvány: Lakatos Márk
Mentor: Velekei László
Produkciós asszisztens: Petrovits Genovéva
Koreográfus: Gulyás Anna